-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3946 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

آيا حزب كمونيسم جايي درايران دارد اگر ندارد پس چرا دولت با ايجاد تبعيض وتضاد طبقاتي درميان مردم، ملت را به سوي دوگانگي سوق مي دهد، يعني قشر ثروتمند، ثروتمندتر وقشر فقير، فقيرتر مي شود؟آيا اهداف حزب كمونيسم رساندن صداي كارگر به جامعه نمي باشد؟ آيا كمونيسم مردم فقير را زيرپوشش خود قرار نمي دهد؟ آيا در كمونيسم تضاد وتبعيض درعموم مردم وجود دارد؟



اين سؤال درواقع دوسؤال است كه به ترتيب زير جواب داده مي شود :

1- پيدا شدن تبعيض وفاصلة طبقاتي درجامعه ازنظر اقتصادي به دليل اختلاف سطح درآمدها واختلاف ارزش خدمات كه افراد جامعه ارائه مي دهند وبه دليل اختلاف سطح علمي ومهارتهاي فني افراد با يكديگر و...يك امر طبيعي است . ودرهمة جوامع بشري بدون استثناء وجود داشته ودارد. اما آنچه مهم است وجود برنامه ريزي صحيح براي كم كردن اين فاصلههاست تا اين فاصله طبقاتي به حد متعادل ومنطقي وعادلانه خود برسد وتبعيضات ناروا برطرف گردد. كه دراين زمينه عليرغم وجود برنامه هاي مفيد ومؤثر در مكتب اقتصادي اسلام واجرا شدن بخشهايي از آن درجامعه، به دليل عملي نشدن بسياري از اين برنامه ها وگاهي دامن زدن به اين تبعيضات ناروا توسط بخش خصوصي ودستگاههاي حكومتي، شاهد نارسائي هاي موجود هستيم. البته منشأبرخي عملكردهاي اشتباه متأثر بودن برخي افراد وصاحب نظران ازمكاتب غير اسلامي است كه خوشبختانه ازجايگاه قوي وبالايي برخوردار نيستند.

2- هرچند شعارحزب كمونيسم دفاع از طبقه كارگر است ولي محرومين جامعه منحصر به كارگران نيستند، مضافاً براينكه همين شعارهم درحكومتهاي كمونيستي مانند شوروي سابق وسايركشورهاي كمونيستي،توخالي ازآب درآمد. وبه دليل ناكارآمدي مكتب اقتصادي كمونيسم وايجاد ديكتاتوري وخفقان بيش از حد دراتحاد جماهيرسوسياليستي شوروي نهايتاً اين ابرقدرت دوم دنيا ازهم پاشيد ودرزمان حاضر، اين ظرز تفكر طرفدار چنداني ندارد. مخصوصاً كه پايه هاي اعتقادي آن براساس ماترياليسم (اصالت ماده) وانكار خدا وبي ديني استواراست.درصورت تمايل براي اطلاع بيشتر مي توانيد به كتاب دربارة ماركسيسم وكتاب علل گرايش به ماديگري ازاستاد شهيد مرتضي مطهري مراجعه فرمائيد.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.